Sekrety budowania udanej relacji z pacjentem

Dowiedz się na czym polega budowanie udanej relacji i naucz się skutecznie komunikować w gabinecie, aby wzbudzić zaufanie oraz zyskać więcej powracających pacjentów.
Komunikacja z pacjentem
Często zastanawiasz się dlaczego pacjenci odwołują wizyty, lub nie wracają na zaplanowane zabiegi? Posiadasz dużo umiejętności klinicznych, wykonujesz zabiegi na wysokim poziomie, ale chcesz udoskonalić swoje umiejętności miękkie? Dopiero ukończyłeś studia i komunikacja z pacjentem sprawia Ci trudność? Nie wiesz jak nad tym pracować?
To proste – potrzebujesz wskazówek, które naprowadzą Cię na odpowiednie tory do efektywniej komunikacji w sytuacjach, które doświadczamy każdego dnia w gabinecie.
Błędy w komunikacji to bardzo częste zjawisko w środowisku medycznym. Klinicyści niejednokrotnie używają zbyt skomplikowanej terminologii i nagminnie nie stawiają się w pozycji pacjenta, co często prowadzi do błędnego przekazu.
Na szczęście, każdy z nas może pracować nad umiejętnościami miękkimi, które są niezbędne do pracy w gabinecie stomatologicznym.
Czego się nauczysz?

Moduł 1 – Udana Relacja
Lekcja 1 – Pierwsze wrażenie, czyli najważniejszy moment relacji
Lekcja 2 – Na czym polega udana relacja i jej zalety
Lekcja 3 – Słuchaj, zanotuj, zaskocz

Moduł 2 – Edukacja Pacjenta w gabinecie higieny
Lekcja 1 – Jak wygospodarować czas na edukację pacjenta
Lekcja 2 – Instruktaż – krótki, ale wartościowy!
Lekcja 3 – Produkty do higieny jamy ustnej, co wybrać i nie dać się zawarować
Lekcja 4 – RTG i Perio wskaźniki jako narzędzie do edukacji na temat próchnicy i chorób przyzębia

Moduł 3 – Ubytki niepróchnicowego pochodzenia i nadwrażliwość zębów
Lekcja 1 – Źródło problemu
Lekcja 2 – Komunikacja, edukacja i prewencja

Moduł 4 – Ekstrakcja VS Endo
Lekcja 1 – Dlaczego pacjenci chętniej podejmują się zabiegu ekstrakcji, niż leczenia kanałowego?
Lekcja 2 – O jakich wadach i zaletach musisz poinformować pacjenta?

Moduł 5 – Protetyka
Lekcja 1 – Jak walczyć z przekonaniem „sztuczne zęby i po sprawie”?
Lekcja 2 – Odpowiednia higiena i recall kluczem do sukcesu
Lekcja 3 – 10 najczęściej zadawanych pytań na temat implantów

Moduł 6 – Ortodoncja
Lekcja 1 – Nakładki czy aparat stały?
Lekcja 2 – Czyste zęby przepustką do leczenia
Lekcja 3 – Instrukcja obsługi – czyli jak czyścić zęby przy aparacie ortodontycznym?
Lekcja 4 – Proste zęby to nie koniec przygody

Moduł 7 – Zabieg wybielania zębów
Lekcja 1 – Etyczne podejście
Lekcja 2 – Czego najczęściej nie wiedzą pacjenci?
Lekcja 3 – Najważniejsze zalecenia pozabiegowe ENG/PL

Moduł 8 – Pacjent palący tytoń
Lekcja 1 – O czym musimy poinformować pacjenta?
Lekcja 2 – Jak nie rozmawiać z osobą palącą?
Lekcja 3 – Reguła 5 A’s i 5 R’s – czyli jak w 5 min. udzielić porady na temat rzucenia palenia papierosów

Moduł 9 – Pacjentka w ciąży
Lekcja 1 – Jak przekonać pacjentkę do zabiegu higienizacji?
Lekcja 2 – 10 Najważniejszych zaleceń
Lekcja 3 – Edukacja przed narodzinami dziecka

Moduł 10 – Pacjent z dentofobią
Lekcja 1 – Jak przeprowadzić wstępny wywiad?
Lekcja 2 – Na co zwrócić uwagę podczas zabiegu i jak sprawić, aby pacjent opuścił gabinet z pozytywnym bagażem doświadczeń?

Moduł 11 – Pacjent powracający
Lekcja 1 – Zbuduj listę pacjentów powracających. Pacjent jednorazowy to złudny zysk
Lekcja 2 – Detale, które będą Cię wyróżniać
Lekcja 3 – Jak dać gwarancję na zbieg, ale jednocześnie nie brać całej odpowiedzialności na siebie?
Dzięki wiedzy zdobytej na kursie
Kim jest Twój instruktor?

Alicja Chudziak – Terapeutka/Higienistka Stomatologiczna
Ukończyła z wyróżnieniem studia o kierunku Bsc. Oral Health Sciences na University of Dundee. Jest również wykwalifikowaną asystentką stomatologiczną, posiadającą NEBDN National Diploma in Dental Nursing.
Ma ponad 12 lat doświadczenia w branży stomatologicznej, a na codzień pracuje jako terapeutka stomatologiczna w Szkocji, przyjmując pacjentów z róznych grup wiekowych.
Współpracownicy oraz szefostwo, szanują ją za profesjonalizm oraz indywidualne podejście do pacjenta, a w szczególności za to, że nawet osoby z tendencją do odwoływania wizyt, chętnie powracają na kolejne zabiegi i rekomendują usługi swoim znajomym.
Poza pracą, dzieli się swoją wiedzą na blogu www.talkaboutteeth.pl or na Instagramie @talk_about_teeth.