Sekrety budowania udanej relacji z pacjentem

Dowiedz się na czym polega budowanie udanej relacji i naucz się skutecznie komunikować w gabinecie, aby wzbudzić zaufanie oraz zyskać więcej powracających pacjentów.

Komunikacja z pacjentem

Często zastanawiasz się dlaczego pacjenci odwołują wizyty, lub nie wracają na zaplanowane zabiegi? Posiadasz dużo umiejętności klinicznych, wykonujesz zabiegi na wysokim poziomie, ale chcesz udoskonalić swoje umiejętności miękkie? Dopiero ukończyłeś studia i komunikacja z pacjentem sprawia Ci trudność? Nie wiesz jak nad tym pracować?

To proste – potrzebujesz wskazówek, które naprowadzą Cię na odpowiednie tory do efektywniej komunikacji w sytuacjach, które doświadczamy każdego dnia w gabinecie.

Błędy w komunikacji to bardzo częste zjawisko w środowisku medycznym. Klinicyści niejednokrotnie używają zbyt skomplikowanej terminologii i nagminnie nie stawiają się w pozycji pacjenta, co często prowadzi do błędnego przekazu.

Na szczęście, każdy z nas może pracować nad umiejętnościami miękkimi, które są niezbędne do pracy w gabinecie stomatologicznym.

Czego się nauczysz?

Moduł 1 – Udana Relacja

Lekcja 1 – Pierwsze wrażenie, czyli najważniejszy moment relacji

Lekcja 2 – Na czym polega udana relacja i jej zalety

Lekcja 3 – Słuchaj, zanotuj, zaskocz

Moduł 2 – Edukacja Pacjenta w gabinecie higieny

Lekcja 1 – Jak wygospodarować czas na edukację pacjenta 

Lekcja 2 – Instruktaż – krótki, ale wartościowy!

Lekcja 3 – Produkty do higieny jamy ustnej, co wybrać i nie dać się zawarować

Lekcja 4 – RTG i Perio wskaźniki jako narzędzie do edukacji na temat próchnicy i chorób  przyzębia

Moduł 3 – Ubytki niepróchnicowego pochodzenia i nadwrażliwość zębów

Lekcja 1 – Źródło problemu

Lekcja 2 – Komunikacja, edukacja i prewencja

Moduł 4 – Ekstrakcja VS Endo

Lekcja 1 – Dlaczego pacjenci chętniej podejmują się zabiegu ekstrakcji, niż leczenia kanałowego?

Lekcja 2 – O jakich wadach i zaletach musisz poinformować pacjenta?

Moduł 5 – Protetyka

Lekcja 1 – Jak walczyć z przekonaniem „sztuczne zęby i po sprawie”?

Lekcja 2 – Odpowiednia higiena i recall kluczem do sukcesu

Lekcja 3 – 10 najczęściej zadawanych pytań na temat implantów

Moduł 6 – Ortodoncja

Lekcja 1 – Nakładki czy aparat stały?

Lekcja 2 – Czyste zęby przepustką do leczenia

Lekcja 3 – Instrukcja obsługi – czyli jak czyścić zęby przy aparacie ortodontycznym?

Lekcja 4 – Proste zęby to nie koniec przygody

Moduł 7 –  Zabieg wybielania zębów

Lekcja 1 – Etyczne podejście

Lekcja 2 – Czego najczęściej nie wiedzą pacjenci?

Lekcja 3 – Najważniejsze zalecenia pozabiegowe ENG/PL

Moduł 8 – Pacjent palący tytoń

Lekcja 1 – O czym musimy poinformować pacjenta?

Lekcja 2 – Jak nie rozmawiać z osobą palącą?

Lekcja 3 – Reguła 5 A’s i 5 R’s –  czyli jak w 5 min. udzielić porady na temat rzucenia palenia papierosów

Moduł 9 – Pacjentka w ciąży

Lekcja 1 – Jak przekonać pacjentkę do zabiegu higienizacji?

Lekcja 2 – 10 Najważniejszych zaleceń

Lekcja 3 – Edukacja przed narodzinami dziecka

Moduł 10 –  Pacjent z dentofobią

Lekcja 1 – Jak przeprowadzić wstępny wywiad?

Lekcja 2 – Na co zwrócić uwagę podczas zabiegu i jak sprawić, aby pacjent opuścił gabinet z pozytywnym bagażem doświadczeń?

Moduł 11 – Pacjent powracający

Lekcja 1 – Zbuduj listę pacjentów powracających. Pacjent jednorazowy to złudny zysk

Lekcja 2 – Detale, które będą Cię wyróżniać

Lekcja 3 – Jak dać gwarancję na zbieg, ale jednocześnie nie brać całej odpowiedzialności na siebie?

Dzięki wiedzy zdobytej na kursie

Dowiesz się dlaczego udana relacja przynosi długoterminowe zyski
Będziesz w stanie wygospodarować czas na edukację pacjenta
Zdobędziesz umiejętność, które pozwolą Ci wykonać instruktaż w 10-15min
Dowiesz się również, dlaczego pacjent przestaje skupiać uwagę, kiedy instruktaż trwa zbyt długo i jest zbyt obszerny
Będziesz w stanie wykorzystać RTG i perio wskaźniki jako narzędzie do edukacji na temat próchnicy i chorób przyzębia
Nauczysz się jak rozmawiać z pacjentem na temat ubytków niepróchnicowego pochodzenia i nadwrażliwości zębów
Dowiesz się jak walczyć z nastawieniem „sztuczne zęby i po sprawie” oraz rozmawiać z pacjentem na temat protetyki
Przekonasz pacjenta, że proste zęby to nie wszystko
Będziesz w stanie swobodnie edukować pacjentki w ciąży na temat profilaktyki stomatologicznej
Poznasz 5 technik wywierania wpływu na osoby palące
Dowiesz się jak walczyć z przekonaniem, że ekstrakcja to najlepsze rozwiązanie
Będziesz etycznie podchodzić do zabiegu wybielania zębów
Pacjent z fobią przestanie być dla Ciebie tak dużym wyzwaniem
Poznacz wskazówki jak budować listę pastę pacjentów powracających i dlaczego jednorazowy pacjent to złudny zysk

Kim jest Twój instruktor?

Alicja Chudziak – Terapeutka/Higienistka Stomatologiczna


Ukończyła z wyróżnieniem studia o kierunku Bsc. Oral Health Sciences na University of Dundee. Jest również wykwalifikowaną asystentką stomatologiczną, posiadającą NEBDN National Diploma in Dental Nursing.

Ma ponad 12 lat doświadczenia w branży stomatologicznej, a na codzień pracuje jako terapeutka stomatologiczna w Szkocji, przyjmując pacjentów z róznych grup wiekowych.

Współpracownicy oraz szefostwo, szanują ją za profesjonalizm oraz indywidualne podejście do pacjenta, a w szczególności za to, że nawet osoby z tendencją do odwoływania wizyt, chętnie powracają na kolejne zabiegi i rekomendują usługi swoim znajomym.

Poza pracą, dzieli się swoją wiedzą na blogu www.talkaboutteeth.pl or na Instagramie @talk_about_teeth.

Dla kogo jest ten kurs?

Dla higienistek stomatologicznych
Dla stomatologów
Dla studentów stomatologii
Dla osób chcących poprawic swoje umiejetności komunikacyjne w gabinecie oraz zbudować trwałe relacje z pacjentem

Przykładowe lekcje

Moduł 1 – Udana Relacja

Lekcja 1 – Pierwsze wrażenie, czyli najważniejszy moment relacji

Moduł 2 – Edukacja Pacjenta w gabinecie higieny

Lekcja 2 – Instruktaż – krótki, ale wartościowy!